CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tok Dan Opah

Tok Dan Opah

Assalammualaikum...

Selamat datang ke blog Shahir+Adira=Shahira.. Kami ingin berterima kasih kerana sudi melihat blog ini.. Kami admin mengalu-alukan semua agar sentiasa memasuki blog ini dan melepak di blog ini..Terima kasih buat Yunie Zahan kerana sudi berkongsi novel "September Musim Cinta"...Sebarang komen atau apa2 saja tulisla di Jom Chat...

Shahir dan Adira

Shahir dan Adira

-: B!LA C!NTA :-

-: B!LA C!NTA :-

-:Bahagia melihat mereka bahagia:-

-:Bahagia melihat mereka bahagia:-

~WELCOME~

Bio Shahira

Bio Shahira

SHAHIRA

SHAHIRA
ADIRA & SHAHIR

Love Shahira

Birthday Shahir

Birthday Adira

-: ShahiraZONE :-

AKUJANJI SHAHIRATICS..ekekeke kalau x tepati bkn shahiratics sejati..

Sebab admin sayang sgt dgn Kg Shahiratics, Tok Ketua, Penolong Tok Ketua n penduduknya...so ada beberapa isu admin nk bangkitkan di sini. Tak semua org suka apa yg kite suka, so kene sentiasa berhemah sentiasa k.

Sebagai warga kampung Shahiratics yg sejati, anda diminta mematuhi arahan-arahan berikut;-

1. MEROYAN

- Sila royan dgn berhemah. Dilarang mengekspresikan perasaan diri yang keterlaluan sama ada gembira atau sedih atau dlm ertikata lain meroyan, merobuk di kampung/umah lain selain di kg shahiratics. (Cth kampung/umah lain; Shahir af8, Adira fan club, wall mak anum, wall kak nam etc...)

- Kene fikir jgk sensitiviti n perasaan org lain.

2. EDIT GAMBAR

- Org kg shahiratics mmg kreatif, tak dinafikan lg. Tapi, sebarang gambar2 yg diedit perlulah menepati piawai yang telah ditetapkan, atau admin akan delete.

i) tiada sebarang gambar2 edit yang keterlaluan (seperti berpelukan, badan lain muka lain; badan sheila majid, muka adira-tidak dibenarkan sama sekali)

-Kalo nk edit gambo org tu...pandai2 la mintak kebenaran ye...

3. TAG/MENEMPEK GAMBAR/VIDEO

- dilarang menampal atau men'tag' sebarang gambar shahira di wall pihak lain terutama wall umum sepetri wall mak anum dan wall kak nam tanpa kebenaran admin shahiratics (p/s: kami memahami keinginan anda untuk berkarya dan berkongsi kegembiraan tetapi tidak semua yang setuju dengan kegembiraan dan kekreatifan kita berkarya).

- Tag berpada2..kalau gmbar Shahira berdua tu tak perlulah tag d page Shahir Af8 cthnye...or pada keluarga mereka. Tag/tempek ikut kesesuaian lah ye. Jgn la kat wall mak anum tag gambar Adira lak cthnye.

4. KREDIT GAMBAR/VIDEO

- sebarang gambar/video yg diambil dari pihak ketiga, sila kreditkan nama pihak terbabit.

5. TETAMU TAK DIUNDANG

- apabila ada tetamu yang tidak diundang datang, sambut mereka dgn sennyuman, bentangkan kapet merah siap dgn bunga manggar or tarian naga ke skali walau kita tak tahu apa tujuan mereka.

- apa jua provokasi yang cuba dicetuskan oleh pihak lain jgn mudah melatah. Jika masih rasa marah..tekan tanda =)

6. SPEKULASI

- dilarang membuat spekulasi tanpa mengetahui cerita/keadaan sebenar walaupun di dalam hati kita punya taman bunga sebesar alam.

- dilarang 'copy & paste' atau'print screen' apa2 jua perbualan dari pihak lain tanpa mengetahui apa yang diperkatakan..

- nk CSI pun, jgn la terang-terangan sgt...coverline skit k

7. KUTUKAN/PROVOKASI/PERGADUHAN

- Jangan cpt melatah...kite relax je org nk kata apa. Ingat moto KG. CHILL & IGNORE =)

- Dilarang wujudkan sebarang pergaduhan di Kg. Jika ada..pandai2 lah sejukkan/tenangkan keadaan ye. kalau ada org baru yg masih tak faham konsep di kg kite...sila2 lah tunjuk ajar ye.

- tidak dibenarkan mencetuskan pergaduhan/perbalahan/ atau apa2 yang menyebabkan perasaan tidak senang kpd sesiapa jua yg membaca. sebelum berkata atau menulis apa2..fikirkan perasaan org yg membaca dgn meletakkan diri sendiri di tempat org yg diperkatakan..

8. KERAHSIAAN/ISU SENSITIF

- isu2 sensitif dan rahsia kg.. jika ada perkara2 yg terpaksa diperap dalam peti besi yg dirahsiakan lokasinya bukan la bermakna admin xnak kongsikan ngan org kg terchenta nie tapi itu adalah untuk tujuan keselamatan dan keamanan kg tercinta nie n menjaga keselamatan pihak2 yg berkenaan.. org2 kg yg sejati mesti faham kan? Tapi kami cuba sedaya upaya berikan sajian menarik utk semua ..

9. NAMA SHAHIRATICS

- Sapa2 yg pakai nama fb ada shahiratics tu...pandai2 la behave ye, lg2 kat umah/kg org lain...korng bawak nama shahiratics, so kalo buat apa2 ramai yg melihat...lg2 kalo wat salah. jgn nnti hnya kerana nila setitik rosak susu sebelanga...k =)

**Admin cuba buat yg terbaik utk semua..utk Kampung Shahiratics, org2 kg n tak lupa juge buat SHAHIRA kesayangan kite. Harap semua leh beri kerjasama ye... Ni semua utk kesejahteraan kg.. =)

SAYANG SHAHIR+ADIRA=SHAHIRA

SAYANG KG SHAHIRATICS

SAYANG WARGA SHAHIRATICS SEMUA

CHILL & IGNORE

ANYTIME ANYWHERE

September Musim Cinta

September Musim Cinta

Sabtu, 10 Disember 2011

Cerita Cinta Kita - Bab 15

Shahir bengang. Sudah berkali-kali dia cuba untuk menghubungi Adira. Namun, isterinya itu tetap keras hati dan tidak menjawab panggilan darinya. Shahir rindu melihat senyuman Adira yang manis. Dia rindu melayan keletah manja Adira. Dia rindu hendak mengusik Adira. Dia rindu sekali saat-saat bahagia bersama isteri kesayangannya itu.

“ Shahir, jom kita makan! I tengok you belom makan apa-apa lagi since you sampai. Mesti you lapar kan?” pelawa Rozita.

“ I tak lapar la. You pegi je la.” tolak Shahir sopan.

“Ala… tak seronok la macam ni. Jom la temankan i…” rengek Rozita manja.

“Sorry, but i.. memang betul-betul tak de selera sekarang ni.”

“Really? Ok lah, kalau macam tu, I tanak paksa you. I pegi dulu, kay?”

________________________________

Shahir baru lepas mandi tatkala loceng kedengaran. Dia menyarungkan baju lantas membuka pintu bilik. Dilihatnya Rozita tercegat di hadapan pintu.

“Hai! I belikan you dinner. Jom makan!” Rozita bersuara riang.

“Tapi I… “ belum sempat Shahir menghabiskan ayat, Rozita sudah pun terlebih dahulu masuk ke dalam bilik hotelnya. Shahir serba salah.

“Jom la makan. Sedap tau.” Ajak Rozita.

“ I rasa kita makan kat luar ja la. Tak manis kita berdua-duaan macam ni. Macam-macam perkara tak elok boleh timbul.” Ujar Shahir.

“Humm.. okay-okay. I kemas, pastu kita makan kat luar ye. Tapi sebelum tu, I nak pinjam toilet you boleh?” Rozita meminta izin.

“Humm.. guna la. “ balas Shahir sambil mengemaskan kolar bajunya.

Sedang Rozita berada di dalam bilik air, loceng biliknya kedengaran lagi. Shahir membuka pintu. Tergamam dengan apa yang dilihatnya. Beberapa orang berkopiah putih sedang berdiri di hadapan pintu bilik. Menambah buruk keadaan pabila Rozita pula muncul.

“Okay, jom kita pegi. I dah siap.” Ujar Rozita sambil membetulkan bajunya. Adegan ini seolah-olah mereka baru sahaja lepas melakukan sesuatu.

“Maafkan saya encik, cik. Kamu berdua ni, suami isteri ke?” Tanya salah seorang daripada mereka.

Tika itu, Shahir hanya mampu menggeleng manakala Rozita kaku melihat tetamu yang tak diundang itu.

____________________________

Setelah selesai menonton filem Nur Kasih The Movie, Hafiz membawa Adira pergi makan malam di sebuah restoran yang eksklusif. Sedang mereka menikmati hidangan, Hafiz menjalankan rancangannya.

“Adira, I ada benda sikit nak cakap dengan you.”

“Apa? Cakap la.” Balas Adira. Fresh orange diteguknya.

“Sebenarnya I, sebenarnya, i.. I suk…”belum sempat Hafiz menghabiskan ayatnya, telefon bimbit Adira berbunyi.

Wajah Adira berubah setelah menerima panggilan telefon itu. Adira segera meminta diri. Hafiz pula hampa kerana tidak sempat untuk mengungkapkan isi hatinya pada Adira.

_______________________________

Adira memecut laju ke Cameron Highland. Berita yang diterimanya tadi benar-benar membunuh dirinya. Air mata yang gugur lebih laju dari kelajuan yang dipandunya tika ini. Dibiarkannya sahaja tanpa diseka. Sesampai sahaja ke destinasi, jam sudah menunjukkan angka 2 pagi.

Adira melulu masuk ke pejabat hotel. Apabila terlihat insan yang dicari, Adira pantas melajukan langkahnya.

Shahir kecut perut melihat kelibat Adira. Dia hanya mampu berserah.

“Sayang… abang…”

PANG!!! Berpinar sebentar matanya. Walaupun tangan Adira kecil, tamparannya sungguh berbisa.

“Kau memang tak guna! Jantan tak guna! Sampai hati kau buat aku macam ni. Apa salah aku? Jerkah Adira.

“No! abang boleh explain. Ni semua salah faham Dira. Abang tak buat…”

“Shut up! Aku tanak dengar apa-apa lagi. Pasal betina ni la kau buat aku macam ni.” Adira menunding jari tepat pada wajah Rozita yang sedari tadi memerhati. Kurang mengerti dengan apa yang mereka berdua katakan.

“Kau betina! Kau dah hancurkan kebahagiaan aku. Dasar perempuan miang!” maki Adira sambil menunjal-nunjal kepala Rozita yang lebih tinggi darinya.

“Sudah Dira, Sudah!” Shahir cuba meleraikan cengkaman Adira pada leher Rozita.

Adira seperti dirasuk. Rozita menjerit kesakitan apabila diperlaku kasar seperti itu oleh Adira.

“Kau memang jahanam! Aku benci kau! Benci!!!” Shahir terpaksa bertindak menampar Adira agar wanita itu sedar.

Adira yang berdiri dalam keadaan tak seimbang jatuh tersungkur di kaki Shahir. Shahir terpana.

Adira sudah merintih kesakitan sambil memegang perutnya. Darah pekat mengalir di betis buntingnya. Shahir kaku seketika sebelum bertindak mencepung isterinya ke kereta untuk dibawa ke hospital. Hatinya bagai dicarik-carik mendengar rintihan Adira yang kesakita teramat. Dia rasa sungguh bersalah dan menyesal dengan perbuatnnya yang keterlaluan itu.

Shahir terduduk saat doctor yang merawat Adira mengesahkan bahawa Adira keguguran. Mindanya kosong. Air mata jantannya mengalir. Dia tidak tahu apa yang dia rasa tika itu. Marah, kesal, sedih, takut? Semuanya bercampur-baur saat itu.

“Hello Mau! Tolong aku….” Ujar Shahir. Hanya itu yang mampu keluar dari bibirnya saat Maulana dihubungi.

“Kenapa ni Shahir? Apa? Ok-ok, aku dating sekarang.” Ujar Maulana lalu bergegas ke Hospital Besar Brinchang bersama Ain.

Sesampainya mereka di sana, Shahir dilihat terjelopok di lantai dalam keadaan tak bermaya. Maulana segera menghampirinya.

“Shahir, aku ni. Kau ok tak?” Tanya Mau. Ain turut simpati melihat wajah sugul temannya itu.

Shahir memeluk Maulana erat. Serasa ingin disalurkan beban yang ditanggung pada Maulana. Shahir ceritakan apa yang telah berlaku. Maulana dan Ain setia mendengar luahan hatinya.

“kau dah jenguk Dira?” Tanya Maulana. Spontan Shahir menggeleng.

“Tak. Belum. Aku takut Mau. Aku takut dia benci aku. Aku takut dia benci tengok muka aku. Aku tahu dia marah. Aku tak sanggup nak tengok dia bersedih. Aku tak sanggup…”ujar Shahir lemah.

Maulana mengusap bahunya. Cuba untuk menenagkan dirinya.

“Dah-dah. Jom kita masuk jenguk Dira. Kau jangan takut. Aku dengan Ai nada untuk teman kau.” Pujuk Maulana. Ain hanya mengangguk, setuju dengan suaminya.

___________________________

Pintu bilik 696 dikuaknya. Ain dengan Maulana melangkah masuk diikuti Shahir di belakang.

“Ain! Baby aku…” teriak Adira teresak-esak tatkala Ain dating memeluknya.

“Sabar Dira, sabar. Aku tahu kau sedih. Kau kena kuat.” Ain memberi kata-kata semangat.

“Dira… abang minta maaf.” Shahir memulakan bicara.

“Kau keluar daripada sini! Aku benci kau! Kau dah bunuh baby aku. Kau pembunuh! Pembunuh!!” jerkah Adira yang tak mampu lagi membedung perasaan bencinya pada Shahir. Dengan berat hati, Shahir melangkah keluar dari wad itu.

0 ulasan: