CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tok Dan Opah

Tok Dan Opah

Assalammualaikum...

Selamat datang ke blog Shahir+Adira=Shahira.. Kami ingin berterima kasih kerana sudi melihat blog ini.. Kami admin mengalu-alukan semua agar sentiasa memasuki blog ini dan melepak di blog ini..Terima kasih buat Yunie Zahan kerana sudi berkongsi novel "September Musim Cinta"...Sebarang komen atau apa2 saja tulisla di Jom Chat...

Shahir dan Adira

Shahir dan Adira

-: B!LA C!NTA :-

-: B!LA C!NTA :-

-:Bahagia melihat mereka bahagia:-

-:Bahagia melihat mereka bahagia:-

~WELCOME~

Bio Shahira

Bio Shahira

SHAHIRA

SHAHIRA
ADIRA & SHAHIR

Love Shahira

Birthday Shahir

Birthday Adira

-: ShahiraZONE :-

AKUJANJI SHAHIRATICS..ekekeke kalau x tepati bkn shahiratics sejati..

Sebab admin sayang sgt dgn Kg Shahiratics, Tok Ketua, Penolong Tok Ketua n penduduknya...so ada beberapa isu admin nk bangkitkan di sini. Tak semua org suka apa yg kite suka, so kene sentiasa berhemah sentiasa k.

Sebagai warga kampung Shahiratics yg sejati, anda diminta mematuhi arahan-arahan berikut;-

1. MEROYAN

- Sila royan dgn berhemah. Dilarang mengekspresikan perasaan diri yang keterlaluan sama ada gembira atau sedih atau dlm ertikata lain meroyan, merobuk di kampung/umah lain selain di kg shahiratics. (Cth kampung/umah lain; Shahir af8, Adira fan club, wall mak anum, wall kak nam etc...)

- Kene fikir jgk sensitiviti n perasaan org lain.

2. EDIT GAMBAR

- Org kg shahiratics mmg kreatif, tak dinafikan lg. Tapi, sebarang gambar2 yg diedit perlulah menepati piawai yang telah ditetapkan, atau admin akan delete.

i) tiada sebarang gambar2 edit yang keterlaluan (seperti berpelukan, badan lain muka lain; badan sheila majid, muka adira-tidak dibenarkan sama sekali)

-Kalo nk edit gambo org tu...pandai2 la mintak kebenaran ye...

3. TAG/MENEMPEK GAMBAR/VIDEO

- dilarang menampal atau men'tag' sebarang gambar shahira di wall pihak lain terutama wall umum sepetri wall mak anum dan wall kak nam tanpa kebenaran admin shahiratics (p/s: kami memahami keinginan anda untuk berkarya dan berkongsi kegembiraan tetapi tidak semua yang setuju dengan kegembiraan dan kekreatifan kita berkarya).

- Tag berpada2..kalau gmbar Shahira berdua tu tak perlulah tag d page Shahir Af8 cthnye...or pada keluarga mereka. Tag/tempek ikut kesesuaian lah ye. Jgn la kat wall mak anum tag gambar Adira lak cthnye.

4. KREDIT GAMBAR/VIDEO

- sebarang gambar/video yg diambil dari pihak ketiga, sila kreditkan nama pihak terbabit.

5. TETAMU TAK DIUNDANG

- apabila ada tetamu yang tidak diundang datang, sambut mereka dgn sennyuman, bentangkan kapet merah siap dgn bunga manggar or tarian naga ke skali walau kita tak tahu apa tujuan mereka.

- apa jua provokasi yang cuba dicetuskan oleh pihak lain jgn mudah melatah. Jika masih rasa marah..tekan tanda =)

6. SPEKULASI

- dilarang membuat spekulasi tanpa mengetahui cerita/keadaan sebenar walaupun di dalam hati kita punya taman bunga sebesar alam.

- dilarang 'copy & paste' atau'print screen' apa2 jua perbualan dari pihak lain tanpa mengetahui apa yang diperkatakan..

- nk CSI pun, jgn la terang-terangan sgt...coverline skit k

7. KUTUKAN/PROVOKASI/PERGADUHAN

- Jangan cpt melatah...kite relax je org nk kata apa. Ingat moto KG. CHILL & IGNORE =)

- Dilarang wujudkan sebarang pergaduhan di Kg. Jika ada..pandai2 lah sejukkan/tenangkan keadaan ye. kalau ada org baru yg masih tak faham konsep di kg kite...sila2 lah tunjuk ajar ye.

- tidak dibenarkan mencetuskan pergaduhan/perbalahan/ atau apa2 yang menyebabkan perasaan tidak senang kpd sesiapa jua yg membaca. sebelum berkata atau menulis apa2..fikirkan perasaan org yg membaca dgn meletakkan diri sendiri di tempat org yg diperkatakan..

8. KERAHSIAAN/ISU SENSITIF

- isu2 sensitif dan rahsia kg.. jika ada perkara2 yg terpaksa diperap dalam peti besi yg dirahsiakan lokasinya bukan la bermakna admin xnak kongsikan ngan org kg terchenta nie tapi itu adalah untuk tujuan keselamatan dan keamanan kg tercinta nie n menjaga keselamatan pihak2 yg berkenaan.. org2 kg yg sejati mesti faham kan? Tapi kami cuba sedaya upaya berikan sajian menarik utk semua ..

9. NAMA SHAHIRATICS

- Sapa2 yg pakai nama fb ada shahiratics tu...pandai2 la behave ye, lg2 kat umah/kg org lain...korng bawak nama shahiratics, so kalo buat apa2 ramai yg melihat...lg2 kalo wat salah. jgn nnti hnya kerana nila setitik rosak susu sebelanga...k =)

**Admin cuba buat yg terbaik utk semua..utk Kampung Shahiratics, org2 kg n tak lupa juge buat SHAHIRA kesayangan kite. Harap semua leh beri kerjasama ye... Ni semua utk kesejahteraan kg.. =)

SAYANG SHAHIR+ADIRA=SHAHIRA

SAYANG KG SHAHIRATICS

SAYANG WARGA SHAHIRATICS SEMUA

CHILL & IGNORE

ANYTIME ANYWHERE

September Musim Cinta

September Musim Cinta

Sabtu, 10 Disember 2011

Cerita Cinta Kita - Bab 12

“Assalamualaikum mak, abah. Kitaorang dah sampai ni. Oooo… mak!” laung Shahir penuh semangat.

Adira yang anggun mengenakan dress labuh bewarna biru muda, hanya memerhati perlakuan Shahir yang ‘over excited’ itu.

“Eiy! Tahula abang tengah happy pon. Tak yah la buat macam kera tak cukup bulu. Malu la…” bisik Adira perlahan, cukup untuk didengari Shahir.

Shahir yang mendengar komen isterinya tersengih malu sambil menggosok-gosok hidungnya yang sudah kemerahan itu.

“Ya Allah! Apa la yang kamu terpekik terlolong ni Shahir oiii! Mak ni belum pekak lagi tau. Dah, mari masuk Dira.” Puan Mahanum menggamit Adira masuk ke dalam rumah.

____________________________________

“Mak, abah.. sebenarnya kitaorang ada berita sikit nak kasi tahu mak dengan abah ni. Mak, abah janganla terkejut pulak.” ujar Shahir selamba.

“Ada apa halnya Shahir? Beritahulah pada kami.” Ujar ayah Shahir, Encik Zawawi.

“Sebenarnya hari tu, Adira sakit teruk mak, abah. Doktor kata Dira terkena buatan orang.” Shahir berkata dengan penuh emosi dan mimic muka yang begitu bimbang.

“Ya Allah! Betul ke ni Dira? Bang, macam mana ni bang? Kesian kat menantu kita.” Shahir tersengih nakal pabila umpannya menjadi.

Adira menyepak kaki Shahir di bawah meja. Tidak sampai pula hatinya melihat reaksi ibu dan bapa mertuanya itu. Dijegilnya mata pada Shahir sebagai isyarat untuk menghentikan lakonan.

“Tapi mak, jangan la risau sangat. Sebabnya, lagi 8 bulan, baik la Dira tu.” Balas Shahir dengan muka yang sengaja diseriuskan.

“Isy! Sakit apanya kalau macam tu? Takkan la… Ya Allah! Dira mengandung ke? Alhamdulillah.. risau mak. Ingatkan betul-betul kena buatan orang. Bertuah punya anak! Kamu ni Shahir, mengusik tak kena tempat.” Rungut Puan Mahanum. Lega hatinya mendengar khabar gembira itu.

“Ala… sorry la mak. Orang tengah practice berlakon nih. Tak lama lagi, Shahir akan jadi bintang filem. Berlakon dengan Rozita Che Wan yang abah minat tu.” Giat Shahir.

“Hisy kamu ni Shahir. Karang, tak pasal-pasal je abah kena tidur luar malam ni.” Balas abahnya bersama kenyitan nakal. Benarlah, bapa borek, anak rintik. Seisi keluarga tertawa.

“Humm! Abang, kalau berani cuba la. Yang kamu ni pulak Shahir, bila lagi kamu nak bagitahu semua yang kamu ni dah kawin? Kan Dira dah berisis tu.” Tanyanya penuh kerisauan.

“InsyaAllah, lepas habis je projek ni, Shahir akan umumkan mak. Mak dengan abah tak payah la nak risau.” Jawab Shahir yang nyata membuat Adira terkedu mendengarnya.

_________________________________

“Ok Rozita, saya kenalkan, ni hero kita, Shahir. Shahir, Rozita.”

Mata Shahir tidak berkedip memandang wajah jelita di hadapannya. Begitu jua dengan Rozita yang seakan terpaku dengan panahan mata coklat Ahmad Shahir.

“Hai, saya Shahir.” Ujar Shahir lantas menghulurkan tangannya sebagai salam perkenalan. Rozita menyambut huluran itu dengan senyuman yang manis.

Hubungan mereka semakin hari semakin rapat. Namun, Shahir tetap membataskan pergaulannya kerana dia sedar yang dia sudah beristeri.

_________________________________

Rozita tersenyum sendiri di kamarnya. Hatinya seakan diracuni dengan virus cinta. Wajah Shahir yang kacak sentiasa berlegar di matanya. Dia terus memutuskan untuk menghubungi jejaka itu.

_________________________________

Adira sedang berbaring malas dia atas katil sewaktu telefon bimbit Shahir berbunyi. Shahir yang berada di dalam tandas menyuruhnya agar tidak menjawab panggilan itu. Namun, deringan yang sekian lama membingitkan telinganya membuatkan Adira menjawab panggilan itu.

“Hello Shahir. Umm.. awak dah makan? Saya lapar la. Jom kita keluar dinner nak?” Tanya Rozita dengan nada suara yang ‘the very’ lunak. Degup jantung adira bergetar hebat.

“Maaf, salah nombor.” Ujar Adira dingin lalu mematikan telefon.

“Laa.. kana bang dah kata tak payah jawab. Apsal angkat jugak?” Tanya Shahir yang baru selesai mandi.

“Kenapa tak boleh jawab? Sebab takut Rozita yang call? Takut saya tahu yang awak ada hubungan istimewa dengan dia? “ Adira mengubah drastic cara bahasanya kepada ber’awak’ ber’saya’ dengan Shahir.

“Astaghfirullahal’azim! Apa yang Dira merepek ni? Rozita tu Cuma teman sekerja abang la.”

“Teman sekerja apanya kalau dah telefon malam-malam. Merengek tak tentu pasal. Awak tu suami saya tahu tak? Ke awak dah lupa?” bentak Adira. Emosinya terganggu.

“Sayang… abang minta maaf kalau sayang terasa. Tapi percayalah, hidup mati abang, hanya untuk Dira. Bukan Rozita , dan bukan juga untuk wanita lain.” Pujuk Shahir lembut.

Adira mengalah. Shahir memeluknya erat. Dia membalas dengan penuh kasih.

__________________________________

“Cik Adira ingat saya lagi?” Tanya Hafiz bersama sekuntum senyuman.

“Err.. maaf. Saya tak kenal la.” Ujar Adira bingung.

‘Sapa pulak ni? Dengan rambut macam Hermantino zaman 80 an.’ Bisik hatinya.

“Sayala.. yang tumpahkan makanan awak tempoh hari, ingat tak?” terang Hafiz bersungguh-sungguh dengan muka yang penuh berharap.

“owh! Yaya saya ingat. Tapi, macam mana awak tahu nama saya Adira?”

“Aaa… err.. ah! Hari tu kan kawan awak sebut nama awak time dekat Cosmo.” Hafiz mencipta alasan.

‘Fuhh!! Nasib baik tak kantoi.’

“Ooo.. awak pon study dekat kampus ni ke?” Tanya Adira.

“A’ah! Kebetulan pulak dapat jumpa awak hari ni. Sudi tak keluar lunch dengan saya?” Hafiz mencuba nasib.

“Hurmm… boleh jugak. Awak belanja eh?” usik Adira yang sememangnya mudah mesra dengan orang. Hafiz pula tersenyum bahagia.

________________________________________

Berita di surat khabar itu meremukkan hati Adira. Air matanya gugur. Shahir yang sedang turun tangga kaget melihat Adira yang sedang menangis teresak-esak.

“Kenapa ni sayang? Sakit ke?” Tanya Shahir lembut samba mengusap belakang Adira.

Adira mencampakkan surat khabar itu pada dada Shahir. Shahir mengutipnya dan membaca isi berita itu. Berkerut-keryt dahinya pabila membaca artikel mengenai gossip cinta antara dia dan Rozita yang hangat diperkatakan.

“Sayang.. ni semua salah faham. Abang memang rapat dengan dia. Dan abang mengaku pernah keluar makan dengan dia. Tapi, bukan berdua, ada krew produksi yang lain jugak. Ni semua sebab kitaorang berlakon bersama. Tu je.” Shahir cuba menjelaskan hal sebenar.

“Okay, kalau macam tu, hari ni abang temankan Dira buat monthly check up dekat klinik.” Adira sengaja berbuat demikian walhal dia tahu bahawa Shahir ada shooting di Cameron Highland. Dia ingin menduga adakah dia, atau wanita itu yang lebih penting. Shahir terkelu sejenak.

“Tt..tapi, hari ni abb abang kena pegi Cameron Highland. Err, boleh tak kalau Ain yang temankan?” cadang Shahir serba salah.

“See! Awak lebihkan jugak betina gedik tu. Abang memang kejam!” ujar Adira lalu menampar dada Shahir bertubi-tubi.

“YaAllah! Bawa mengucap Siti Adira Suhaimi! Saya ni suami awak. Tolong hormat sikit” ujar Shahir tegas.

“Awak dengan betina tu, GO TO HELL!” jerit Adira. Spontan tangan Shahir melekap di pipi gebunya.

Shahir tergamam. Dia beristighfar. Dia memang tak sengaja. Apa boleh buat, terlajak perahu boleh diundur, tapi … terlajak lempang errr dapat sakit la jawabnya.

0 ulasan: