CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tok Dan Opah

Tok Dan Opah

Assalammualaikum...

Selamat datang ke blog Shahir+Adira=Shahira.. Kami ingin berterima kasih kerana sudi melihat blog ini.. Kami admin mengalu-alukan semua agar sentiasa memasuki blog ini dan melepak di blog ini..Terima kasih buat Yunie Zahan kerana sudi berkongsi novel "September Musim Cinta"...Sebarang komen atau apa2 saja tulisla di Jom Chat...

Shahir dan Adira

Shahir dan Adira

-: B!LA C!NTA :-

-: B!LA C!NTA :-

-:Bahagia melihat mereka bahagia:-

-:Bahagia melihat mereka bahagia:-

~WELCOME~

Bio Shahira

Bio Shahira

SHAHIRA

SHAHIRA
ADIRA & SHAHIR

Love Shahira

Birthday Shahir

Birthday Adira

-: ShahiraZONE :-

AKUJANJI SHAHIRATICS..ekekeke kalau x tepati bkn shahiratics sejati..

Sebab admin sayang sgt dgn Kg Shahiratics, Tok Ketua, Penolong Tok Ketua n penduduknya...so ada beberapa isu admin nk bangkitkan di sini. Tak semua org suka apa yg kite suka, so kene sentiasa berhemah sentiasa k.

Sebagai warga kampung Shahiratics yg sejati, anda diminta mematuhi arahan-arahan berikut;-

1. MEROYAN

- Sila royan dgn berhemah. Dilarang mengekspresikan perasaan diri yang keterlaluan sama ada gembira atau sedih atau dlm ertikata lain meroyan, merobuk di kampung/umah lain selain di kg shahiratics. (Cth kampung/umah lain; Shahir af8, Adira fan club, wall mak anum, wall kak nam etc...)

- Kene fikir jgk sensitiviti n perasaan org lain.

2. EDIT GAMBAR

- Org kg shahiratics mmg kreatif, tak dinafikan lg. Tapi, sebarang gambar2 yg diedit perlulah menepati piawai yang telah ditetapkan, atau admin akan delete.

i) tiada sebarang gambar2 edit yang keterlaluan (seperti berpelukan, badan lain muka lain; badan sheila majid, muka adira-tidak dibenarkan sama sekali)

-Kalo nk edit gambo org tu...pandai2 la mintak kebenaran ye...

3. TAG/MENEMPEK GAMBAR/VIDEO

- dilarang menampal atau men'tag' sebarang gambar shahira di wall pihak lain terutama wall umum sepetri wall mak anum dan wall kak nam tanpa kebenaran admin shahiratics (p/s: kami memahami keinginan anda untuk berkarya dan berkongsi kegembiraan tetapi tidak semua yang setuju dengan kegembiraan dan kekreatifan kita berkarya).

- Tag berpada2..kalau gmbar Shahira berdua tu tak perlulah tag d page Shahir Af8 cthnye...or pada keluarga mereka. Tag/tempek ikut kesesuaian lah ye. Jgn la kat wall mak anum tag gambar Adira lak cthnye.

4. KREDIT GAMBAR/VIDEO

- sebarang gambar/video yg diambil dari pihak ketiga, sila kreditkan nama pihak terbabit.

5. TETAMU TAK DIUNDANG

- apabila ada tetamu yang tidak diundang datang, sambut mereka dgn sennyuman, bentangkan kapet merah siap dgn bunga manggar or tarian naga ke skali walau kita tak tahu apa tujuan mereka.

- apa jua provokasi yang cuba dicetuskan oleh pihak lain jgn mudah melatah. Jika masih rasa marah..tekan tanda =)

6. SPEKULASI

- dilarang membuat spekulasi tanpa mengetahui cerita/keadaan sebenar walaupun di dalam hati kita punya taman bunga sebesar alam.

- dilarang 'copy & paste' atau'print screen' apa2 jua perbualan dari pihak lain tanpa mengetahui apa yang diperkatakan..

- nk CSI pun, jgn la terang-terangan sgt...coverline skit k

7. KUTUKAN/PROVOKASI/PERGADUHAN

- Jangan cpt melatah...kite relax je org nk kata apa. Ingat moto KG. CHILL & IGNORE =)

- Dilarang wujudkan sebarang pergaduhan di Kg. Jika ada..pandai2 lah sejukkan/tenangkan keadaan ye. kalau ada org baru yg masih tak faham konsep di kg kite...sila2 lah tunjuk ajar ye.

- tidak dibenarkan mencetuskan pergaduhan/perbalahan/ atau apa2 yang menyebabkan perasaan tidak senang kpd sesiapa jua yg membaca. sebelum berkata atau menulis apa2..fikirkan perasaan org yg membaca dgn meletakkan diri sendiri di tempat org yg diperkatakan..

8. KERAHSIAAN/ISU SENSITIF

- isu2 sensitif dan rahsia kg.. jika ada perkara2 yg terpaksa diperap dalam peti besi yg dirahsiakan lokasinya bukan la bermakna admin xnak kongsikan ngan org kg terchenta nie tapi itu adalah untuk tujuan keselamatan dan keamanan kg tercinta nie n menjaga keselamatan pihak2 yg berkenaan.. org2 kg yg sejati mesti faham kan? Tapi kami cuba sedaya upaya berikan sajian menarik utk semua ..

9. NAMA SHAHIRATICS

- Sapa2 yg pakai nama fb ada shahiratics tu...pandai2 la behave ye, lg2 kat umah/kg org lain...korng bawak nama shahiratics, so kalo buat apa2 ramai yg melihat...lg2 kalo wat salah. jgn nnti hnya kerana nila setitik rosak susu sebelanga...k =)

**Admin cuba buat yg terbaik utk semua..utk Kampung Shahiratics, org2 kg n tak lupa juge buat SHAHIRA kesayangan kite. Harap semua leh beri kerjasama ye... Ni semua utk kesejahteraan kg.. =)

SAYANG SHAHIR+ADIRA=SHAHIRA

SAYANG KG SHAHIRATICS

SAYANG WARGA SHAHIRATICS SEMUA

CHILL & IGNORE

ANYTIME ANYWHERE

September Musim Cinta

September Musim Cinta

Sabtu, 10 Disember 2011

Cerita Cinta Kita - Bab 6

“Shahir, boleh awak jelaskan perkara sebenar mengenai isu ini? “ Tanya seorang wartawan.

“Saya akui memang saya pergi bercuti, tapi bukan berdua. Hanya saya seorang sahaja.” Ujar Shahir tenang.

“ Habis tu, siapa pula gadis yang dilihat bersama Shahir? Nak-nak pula Shahir juga yang telah menyelamatkannya dari lemas dan hamper melakukan CPR kepadanya. Bukankah itu menunjukkan bahawa anda mengenalinya?” asak wartawan itu lagi.

“Saya bertemu dengan gadis itu secara kebetulan sahaja. Sewaktu itu dia sudah hampir lemas dan tiada sesiapa yang cuba untuk membantu. Saya kira itu sudah menjadi tanggungjawab saya untuk membantu sesama manusia.” Shahir membalas.

“ Maksudnya Shahir memang tidak pernah kenal dengan gadis itu?”

“ Tidak, kami memang tidak pernah kenal, jauh sekali untuk mempunyai sebarang hubungan istimewa.”

“ Adakah Shahir ingin katakan bahawa Shahir ni sebenarnya masih lagi solo atau macam mana?” tiba-tiba soalan berbaur peribadi turut ditanya.

Shahir tersenyum penuh makna. Wajah Adira terbayang di mata.

“Saya masih lagi solo. Dalam erti kata lain single and available. Hehehe “ gurau Shahir.

Setelah lebih satu jam setengah melakukan press conference, Shahir akhirnya mampu menarik nafas lega kerana hal ini telah dapat diselesaikan tanpa memecahkan rahsianya.

___________________________________

“Shahir, kita akan buat video klip untuk single terbaru awak. Lokasinya adalah di Tanah Tinggi Bukit Fraser.”

“Err… Bila kita kena pergi tu? Berapa lama erk?” Tanya Shahir.

“Kita akan bertolak lusa for 3 days, ok?”

Shahir tergamam. Teringat janjinya untuk membawa Adira pulang ke kampung. Nampaknya hasrat Adira untuk pulang bersama Shahir terpaksa dilupakan.

“ Huh…” satu keluhan berat diluahkan Shahir.

___________________________________________________________

“ Sayang, abang ada benda sikit nak cakap nih.” Ujar Shahir perlahan.

“ Ada apa bang?” Tanya Adira sambil memberi isyarat agar Shahir baring dia atas ribanya.

“ Apa yang abang nak cakap tadi?” Tanya Adira sekali lagi sambil mengelus-elus rambut Shahir yang lembut dia atas pangkuannya itu.

Dia memang suka berbuat begitu. Satu lagi tabiat manja Adira adalah dia suka mencium pipi Shahir.

“Kita mungkin tak jadi balik kampung hujung minggu ni.” Ujar Shahir berhati-hati. Spontan Adira berhenti bermain dengan rambutnya.

“ Tapi kenapa pulak? Kan abang dah janji denagn Dira. Dira dah pon bagitahu mama kita nak balik lusa. Apa ni bang? Mesti mama sedih nanti.” Marah Adira sambil memuncungkan bibir mungilnya itu.

“ Abang tahu. Abang minta maaf sangat, tapi urusan ni mendadak. Abang pon baru tau hari ni je.” Terang Shahir.

“ Tak boleh ke abang postpone dulu? Kita balik kampung kejap pon jadi la. Dira rinduu sangat dengan mama..” pujuk Adira.

“ Kita balik lain kali ok? Mungkin lepas habis urusan tu, abang ambil sayang dekat KL, pastu kita balik, boleh?” cadang Shahir.

“ Ambil Dira? Maksudnya, abang tanak bawa Dira pegi dengan abang ke? “ soal Adira lagi. Hatinya terusik. Sampai hati Shahir.

“ Eh, tak! Bukan abang tanak bawa Dira. Abang kalau boleh, sikit pon tanak jauh dari sayang. Tapi macam mana pula nanti? Mesti krew production akan pelik bila diorang tengok kita duduk sebilik. Diorang kan belum tahu yang kita ni dah nikah.” Balas Shahir lembut.

Mata Adira yang berkaca-kaca ditatapnya dengan penuh kasih.

“ Adira… Dira sayang abang kan? Abang laaagi sayang Dira tau. Untuk kali ni, abang minta sangat. Tolong faham kerja abang please? Boleh sayang?” Adira diam membisu. Fikirannya masih lagi bercelaru.

Terus dia mengambil selimut lalu menyelubungkan dirinya. Shahir hanya mampu melihat perlakuan Adira. Suami mana yang sampai hati melihat isteri bersedih. Namun untuk memujuk, dia sudah ketandusan kata-kata. Akhirnya, Adira dibiarkan melayan perasaan.

________________________________________________

“ Adira! Sayang, umm abang dah nak pegi dah ni. Sayang tanak temankan abang ke depan? “ Tanya Shahir lembut.

Adira pula hanya berbaring malas di atas katil empuk mereka. Setelah dilihat tiada respon dari Adira, Shahir melangkah keluar. Setapak, dua tapak, tiga, empat…

“Abang!!!” jerit Adira. Shahir tersenyum. Memang begitulah Adira. Selepas empat tapak yang dia ambil, barulah Adira akan memanggil namanya.

Adira berlari dan terus memeluk kejap tubuh Shahir.

“Sayang, take care ok? Nanti lepas semuanya dah selesai, abang terus balik dan bawa sayang balik rumah mak ye… Eh mama. Tersasul pulak.” Usik Shahir.

Adira masih memeluknya. Seperti enggan dilepaskan.

“Sayang dah la tu. Sayang peluk abang macam ni, abang dah rasa lain macam pulak. Kang tak pasal-pasal abang…”

“Eiy! Otak kuning betullah abang nih.” Spontan Adira meleraikan pelukannya. Dia bersalaman dengan Shahir. Dahinya dikucup Shahir penuh kasih.

Saat Shahir baru hendak melangkah masuk ke dalam kereta…..

“ Eh abang! Abang tertinggal something la.” Kata Adira.

“ Apa benda sayang?” Tanya Shahir seraya mendekati isterinya.

“Abang tertinggal ni.” Spontan Adira menjinjatkan kakinya lalu mengucup pipi Shahir seperti kebiasaan yang dilakukannya.

Adira kemudian tersenyum malu…

0 ulasan: